V prvním díle tohoto miniseriálu o zařizování všemožných služeb pro život v Americe bylo poměrně nudné zařízení bankovního účtu, telefonu a pojištění bytu. S elektřinou a internetem to byla podstatně větší zábava.
Elektřina
Není nic snažšího, než si zařídit odběr elektrické energie, že? Zavolá se tam, člověk se probojuje přes systém až k operátorce a s ní to přeci vyřídí. Jenže, zádrhel nastává ve chvíli, kdy mi operátorka řekne, že mám zaplatit $160 zálohu, když nemám SSN (social security number, něco jako české rodné číslo). A že mi přijde mail s přístupovými údaji k on-line účtu a tam uvidím, kam zaplatit zálohu. Zálohu jsme tedy zkousli a čekali na email, ten však nedorazil. Když nepřišel ani za dva dny, tak jsem prohledala spam. Mail nikde. Napadlo mě, že si asi operátorka špatně zapsala moji adresu, přeci jen v mém jménu se dá splést N/M a V/B a druhý den jsem ještě nebyla zvyklá elegantně hláskovat své jméno. Tak píšu na on-line podporu společnosti. Ti nic neví a vyřizuje to jejich pobočka v Ohiu, k jejímž datům nemají přístup. Ať si napíšu tam. Tak jo. Píšu, vysvětluji situaci. Paní na druhé straně mailu mi nemůže nic říct, mojí adresu (správnou) nemá v databázi, SSN nemám a zákaznické čislo nevím (to mělo být v tom mailu, co nepřišel). Argumentuji tím, že chci zaplatit tu zálohu, to přece nikdo cizí chtít nemůže. Nic, nemám číslo, nic nebude. Trochu zoufale jdu pro radu za klukama do kanceláře University Village. Ty to evidentně pobavilo a říkají mi, ať tam zkouším volat a snad narazím na někoho rozumného.Volám. Na první pokus narážím na milou paní se kterou vše vyřídím. Ukazuje se, že opravdu byla chyba v mailu. Všechno mi znovu vysvětlí, mě v mezičase přijde onen mail. Takže to funguje.
Následně jsem strávila několik desítek minut studiem on-line účtu a na poněkolikáté se mi povedlo zaplatit zálohu. O několik dní později přišel i první, zářijový, účet na $8,06. Takže to vypadá, že elektřina funguje.
| Svítíme! |
Internet
Rychle jsme přišli na to, že sousední hospoda má free wi-fi, tak jsme ji chvíli využívali pro vyřízení nejnutnější komunikace. Ale na věčné časy taková wi-fi není, tak jsme velmi brzy začali zařizovat vlastní připojení.Internet v domě poskytuje Time Warner Cable. Volám tam, zjišťuji ceny a podmínky. Zděšení, že nechci kabelovku a super rychlé připojení. Poté koukáme na jejich nabídky na webu a mají tam dostačující internet za polovinu toho, co mi říkali do telefonu. Zjišťujeme, že modem se dá koupit na Amazonu za cenu dvouměsíčního pronájmu stejného modemu od TWC. Objednáváme modem a technika k zapojení. Dostávám informaci, že mám zaplatit technikovi za první měsíc plus $50 zálohy nebo mám rovnou nastavit automatickou platbu a pak zálohu platit nemusím.
V sobotu přijíždí technik. Kouká do systému a ptá se, jaktože nemáme zaplaceno. Odpovídám, že přece mám dát peníze jemu. Hledí na mě vyděšeně a prohlašuje, že on žádné peníze ani karty nebere, že si mám zavolat na zákaznickou linku. Volám, čekám půl hodiny než se dostanu k operátorce. Technik v mezičase zapojuje modem, něco šteluje, instaluje a kdo ví, co ještě. Výsledkem je fungující internet. Operátorce vysvětluji, co se děje. Nechápe to, prý mám zaplatit technikovi. Teď zas nechápe technik. Nakonec si pan technik vezme telefon a několik minut si spolu vyjasňují situaci. Končí to tím, že technik chce mluvit s nadřízeným a slečna na to odpoví, že ať to nechá být, že mi zavolá v pondělí a řekne mi, co a jak s platbou. Fajn, máme internet a nemáme zaplaceno nic.
Celé pondělí hlídám telefon, abych to neprošvihla. Nic. Večer si vzpomenu, že v tom zmatku v sobotu jsme ještě zařizovali on-line účet a zkouším se tam podívat. Po chvilce vzpomínání a resetování hesla se do systému dostaneme. Nastavím pravidelnou platbu za internet. Dívám se na vyúčtování a pořád je tam záloha. Tak píšu na on-line podporu. Slečna to zkontroluje a potvrdí mi, že ji nemusím platit. Uf! Ale pak si to propočítáme a zjistíme, že po odečtení zálohy tam zbývá částka rovnající se platbě za internet plus nájem modemu. Tak píšu znovu. Mladý muž mi potvrzuje, že tam je i platba za modem. Zkontroluje MAC adresu a zjistí, že opravdu není jejich. Upraví platbu s tím, že se nemám stresovat, že se to v mém vyúčtování projeví až za měsíc.
No nic, internet funguje, platbu nikdo neurgoval, tak snad to tak opravdu je. Budu ještě do příštího vyúčtování trnout, jestli se to všechno povedlo...
Aktualizace po měsíci: nepovedlo se to. Fakt, že nemusím platit zálohu, když mám "inkaso", není pravdivý, i když mi ho nezávisle na sobě potvrdili dva zaměstnanci firmy. Na vyúčtování se objevilo zpozdné $7.50. Následuje další diskuze s podporou, naštěstí se k tomu mladý muž postavil čelem, zpozdné smazal a celé mi to vysvětlil. Zaplatila jsem tedy $50 zálohy a teď už to snad je opravdu v pořádku.

0 komentářů:
Okomentovat